دوره 1، شماره 1 - ( 2-1399 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (261 مشاهده)
کودک به عنوان شهروند، عضو رسمی یک خانواده و یا مدرسه است. این دیدگاه، حقوق و مسئولیت هایی را به شهروند (کودکان) یادآور می شود که در قانون خانه و مدرسه و جامعه پیش بینی و تدوین شده است. روش تحقیق به کار رفته در پژوهش حاضر، توصیفی (اسنادی و کتابخانه ای) می باشد. پژوهش حاضر به بررسی پذیرش مسئولیت پذیری در کودکان بعنوان شهروند مسئول می پردازد، و به نقش مهم خانواده و مدرسه در مسئولیت پذیری کودکان اشاره می کند. بررسی اصول پرورش حس مسئولیت پذیری، شهروند مسئولیت پذیر، آموزش شهروند  مسئولیت پذیر و راه های تقویت مسئولیت پذیری در محیط خانه و مدرسه از اهم مطالب این مقاله می باشدبا توجه به اهمیت نقش خانواده و مدرسه در تحقق حقوق شهروندی و مسولیت پذیری کودکان در مقاله ی حاضر به این موضوع اختصاص یافته و در صدد بررسی رابطه بین تحقق مسئولیت پذیری خانواده و ارتقاء حقوق شهروندی کودکان در این زمینه می باشد.
متن کامل [PDF 827 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/30 | پذیرش: 1400/2/29 | انتشار: 1400/2/29

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.