چکیده: (78 مشاهده)
امروزه تحقیقات متعددی مبنی بر تاثیر بسزای یادگیری مهارتهای اولیه زندگی بر افزایش سطح توانمندیهای اجتماعی و شناختی کودکان انجام میشود. مهارتهای اولیه کودکان که با حواس پنج گانه ارتباط تنگاتنگی دارد، این امکان را به کودک میدهد تا در محیط اطراف خود به کشف و بررسی توانمندیهای حرکتی و حسی خود پرداخته و استعدادهای پنهان خود را در این کند وکاو بیابد. کتاب کار کودک از مجموعه نیازهایی است که والدین کودکان درطی دوران رشد کودک خود می توانند برای افزایش سطح توانمندی و ارتقاء مهارت از ان بهره ببرند. در مقالهی پیش رو سعی شده است مهمترین ویژگیهای مورد نظر در طراحی کتاب کار کودک از نظر مهندسی کانسی شناسایی شود. برای این منظور 11نمونه از این محصول بر اساس أخذ نظرات فعالان طراحی و تولید کتاب کار کودک انتخاب و بر مبنای متغیرهای ابعاد، نوع صحافی، جنس مواد، تعداد صفحه و تک یا چندمهارتی بودن طبقه بندی شده است. سپس با تنظیم مهمترین ویژگیهای مورد نظر مادران صاحب فرزند زیر4 سال أخذ و نتایج نظرات آنها بر اساس ضریب همبستگی تحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بهترین کتاب کار کودک از نظر تحلیل مهندسی احساسگرا باید دارای ابعاد بزرگ (سایز ،)A3جنس پارچهای، تک صفحهای و تک مهارتی باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/8/18 | پذیرش: 1400/2/29 | انتشار: 1400/2/29